Skoči na glavno vsebino

V sredo, 24. 4. 2024, je v Mercator centru v Domžalah potekal 38. festival Turizmu pomaga lastna glava na temo Okusni zakladi: Lokalni kulinarični spominki s trajnostnim pridihom.

Kulinarični oziroma gastronomski turizem je ena od sodobnih oblik turizma. Ne glede na njegovo »mladost« je leta 2019 oziroma zadnje leto pred epidemijo covida, predstavljal tretjo najbolj priljubljeno obliko turizma, ki je v svetovne blagajne prinesla kar 43 milijard evrov. Kulinaričnemu oziroma gastronomskemu turizmu se tudi v skladu s pocovidnimi turističnimi napovedmi obeta razcvet, saj naj bi do leta 2032 doživel kar 16,6 odstotno rast in bo vreden več kot 122 milijard evrov. 

Povedano po domače je kulinarični turizem odkrivanje kulture določene dežele ali destinacije preko lokalne hrane in pijače oziroma kuharskih tradicij. »Gre za kakršnokoli turistično izkušnjo, pri kateri oseba spoznava, ceni, zaužije ali si privošči hrano in pijačo, ki odraža lokalno kuhinjo, dediščino ali kulturo kraja,« so za uradno definicijo poskrbeli pri Zvezi za gastronomski turizem v Ontariu (OCTA).

Ekipa učencev, Bajde Urška (8.a), Drolc Zala  (9.b), Jerič Ajda (9.a), Levec Erika (9.b), Levec Maja (9.a), Plankar Ota (9.b), Pišek Reza (9.a), Trebušak Ajda (9.b), Zalaznik Tjaša (9.b) in mentorja, Tomaž Smole ter Andreja Hrovat, je tako naredila kulinarični spominek Skrivnost iz Kamnika. Spominek je zasnovan kot dvohodna jed sestavljena iz mesne pite in medenih zlatnikov. Recepti so srednjeveški. Z jedjo se prepleta zgodba o kamniški Veroniki in predstavlja zgodovina Kamnika. Glavna jed, mesna pita, je zasnovana tako, da se lahko streže v restavracijah kot glavna jed ali pa je narejena v obliki muffinov in se lahko prodaja kot turistični spominek  na različnih lokacijah in ob različnih priložnostih. 

Za turistično nalogo in predstavitev na stojnici smo prejeli 2 zlati priznanji.

Tomaž Smole,
mentor

(Skupno 197 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost